Egészség

Az Instagram szerint egy PrEP felvilágosító kampány „túl politikai”

Az Instagram a Facebook-birodalomhoz tartozik, és az alapító Mark Zuckerbergnek alig egy hete kellett megjelennie egy kongresszusi bizottság előtt a platformjain futó politikai hirdetések miatt.

Ahogy arról akkor az index is beszámolt, Zuckerberg látványosan belezavarodott abba, hogy lehet-e fizetett politikai hirdetésben hazudni vagy sem, és ha lehet, akkor mekkorát lehet hazudni. A kérdés annak kapcsán merült fel, hogy fizetett politikai hirdetések időnként nyilvánvaló hazugságokat tartalmaznak, mégis futhatnak a közösségi médiában.

A Facebook és a hozzá tartozó Instagram itthon is engedi, hogy adófizetői pénzből toljanak homofób propagandát. És ha ez még bele is fér Zuckerbergéknek, az LMBTQ közösségnek szóló, egészségügyi felvilágosító kampány már nem, mert „az túl politikai.”

Ezt egy New York-i egészségügyi központ a saját bőrén tapasztalta meg. Az Apicha Community Health Center kifejezetten a hátrányos helyzetű közösségekre fókuszál, például olyan ázsiai gyökerű helyiekre, akik nehezen jutnak hozzá egészségügyi szolgáltatásokhoz. A központ az ázsiai és csendes-óceáni szigetvilágból származó meleg férfiak körében kívánt felvilágosító kampányt indítani az Instagramon, fizetett hirdetésekben felhívni a figyelmüket a HIV veszélyeire.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Apicha CHC (@apichachc) on

 

A kampányt azonban az Instagram visszadobta azzal, hogy szabályzatuk szerint társadalmi ügyekben, választásokkal és politikával kapcsolatban nem indítható hirdetés.

„Az mondták, az elkészült hirdetési anyaggal van baj, de azt már nem tudták nekünk megmondani, hogy a hirdetés melyik része a túl politikai”

– mondta Phillip Miner, az egészségügyi központ kommunikációs igazgatója telefonon a VICE-nak. Ráadásul nem ez az első eset, hogy az Instagram nem engedi futtatni a felvilágosító kampányaikat.

„Eddig azért dobták vissza a hirdetéseinket, mert „túl sok benne a szex”, miközben elég nehéz úgy beszélni a szexről, hogy ne a szexről beszélnénk.”

A társadalmi kérdésekről, választásokról vagy politikáról szóló fizetett hirdetések megjelenítéséhez egy hivatalos engedélyezési eljárást kell végigvinni a Facebookon, ez pedig elvileg megoldást jelenthetne a központ számára is. Miner szerint ez egyelőre problémás számukra, mert a közösségi médiát kezelő munkatársaik a személyes adataik védelme miatt ezt nem szívesen vállalnák.

 

 

Previous post

Rálépett a farkára, erre a krokodil beleharapott az övébe

Next post

Tiltólistára tette a bíróság a német rapper homofób albumát