Ármány, gyilkosság és girl power: Visszatér Szegedre a Chicago
Tavaly augusztusban újra hazánkba érkezett a világhírű musical, a Chicago, amit sokan a Renée Zellweger főszereplésével bemutatott 2002-es filmváltozat révén is ismernek. Az eredeti darabot Maurine Dallas Watkins írta 1926-ban, majd 1975-ben John Kander, Fred Ebb és Bob Fosse vitte először musicalként színpadra New Yorkban. A hazai közönség idén újra részese lehet Roxie Hart történetének a Szegedi Szabadtéri Játékokon.
„Dragben mesél gyilkos sztárokról Lakatos Márk” címmel írtunk a musicalről tavaly, akkor Lakatos Márk, a darab Konferansziéja az interjúban mesélt a próbákról és kulisszatitkokról. A Chicago idén ismét visszatér a Szegedi Szabadtéri Játékokra július 28. és 30. között a Dóm térre.
Az előadás biztos kezekben lépett hazánk legnagyobb színpadára tavaly, az idei nyáron pedig várhatóan ismét elkápráztatja majd a közönséget. Béres Attila rendező megfogalmazásában nemcsak az igazságszolgáltatás és a showbiznisz válik eggyé a színpadon, de saját hétköznapi valóságunk, a paneldzsungelek érzelmileg sivár miliője is beleolvad a cselekménybe. Az influenszerek mai világára reflektálva tökéletesen bemutatja a 15 percnyi hírnév problémakörét, univerzális mondanivalója mellett pedig sok izgalmas megoldással kikacsint a “kis magyar valóságra”. A fordulatos cselekményt tökéletesen kihangsúlyozza ez az áttételes látványvilág.
„A helyszín és az idő ugyan meghatározhatatlan, de inkább emlékeztet a mai valóságra. Ebbe fognak berobbanni olyan, az amerikai revüt idéző, nagyon látványos, világító, nagyon túlzó, nagyon tollas, habos betétek, amelyek az énekszámokat kísérik. Sok olyan, ma talán polgárpukkasztónak nevezhető figura és stílus is fel fog tűnni, ami merészebb a megszokottnál” – fogalmazott Papp Janó jelmeztervező, akinek alkotásai nyomán összekeveredik napjaink városi környezete és utcai divatja a leggrandiózusabb revü képi világával, mindez Kálmán Eszter díszlettervező összetett színpadi terében, ahol a különféle helyszíneket multifunkciós díszletelemek segítségével hívják életre.
A vizuális orgiát a színpadképbe ágyazott LED-falak fokozzák tovább, amelyek kézzelfoghatóan és áttételesen is képviselik az előadásban központi szerepet játszó médiajelenlétet. A magyar néző számára még ironikusabbá, ismerősebbé és szórakoztatóbbá teszi mindezt, hogy a hazai televíziózás ikonikus hírolvasó párosa, Erős Antónia és Szellő István is megjelennek a chicagói képernyőkön, hogy Roxie Hart sorsának alakulásáról tudósítsanak.
A darabban idén is jelen lesz Lakatos Márk, mint a történések Konferansziéja, aki a cselekmény központjában álló díváknál is többször öltözik át Papp Janó meghökkentő, polgárpukkasztó, egyben szemkápráztató jelmezeibe. A főszerepekben az óriási népszerűségnek és nem csekély szakmai elismertségnek örvendő, Jászai Mari-díjas Ónodi Eszter, Nagy Ervin, Janza Kata, Mészáros Máté, valamint a Domján Edit-díjas Czakó Julianna tér vissza. Utóbbi művésznő ismét a főszereplő Roxie Hart bőrébe bújik majd, míg Mészárost a hiszékeny és jóravaló férj, Amost Hart, Ónodit a férjgyilkos Velma Kelly, Nagyot az ügyvéd Billy Flynn, Janzát pedig Morton Mama dögös börtönőrszerepében láthatjuk.
Bár a történet újszerű koncepciót kapott, így sem kell aggódniuk a népszerű musical kedvelőinek: az ikonikus dalok egytől egyig felcsendülnek majd a pergő előadásban. A bombasztikus bigband-hangzásért és a feledhetetlen zenei élményért Rákai András zenei vezető és a Silló István dirigálta zenekar felel. A Szabadtérire több mint tizedik alkalommal visszatérő karmester szerint az előadás zenei anyaga különösen izgalmas, mert a szatirikus cselekményhez hasonlóan a muzsika is „ironikus felhanggal” van jelen.
Mi több, a színészek mellett a zenészek is a színpadon foglalnak helyet, a börtönbeli cselekményhez igazodó jelmezekbe öltözve.
A darab tánclépéseit az országszerte ismert, Harangozó Gyula-díjas táncművész, Barta Dóra koreografálta. Lebilincselő, Bob Fosse hagyatéka előtt adózó, de egyedi megoldásokkal megálmodott mozdulatsorai végig izzásban tartják a Dóm teret a produkció folyamán. A strucctollakban, rabruhákban, panel-romantikában és vérpezsdítő ritmusokban bővelkedő előadást idén három alkalommal, július 28., 29. és 30. este láthatják a színházrajongók.
A CHICAGO ELŐADÁSAIT ITT TALÁLOD!