A #MeToo mozgalom inspirálta a legújabb Gillette reklámot
A #MeToo mozgalom áll a középpontban a Gillette legújabb reklámjában, amellyel a férfiakról alkotott sztereotípiákat szeretnék ledönteni.
A We Believe: The Best a Man Can Be című kisfilmben azokkal az attitűdökkel és viselkedésformákkal találkozhatunk, amelyek az erőszakot és a szexuális bántalmazást részesítik előnyben.
Minták, amelyeket túl sokat látunk és hallhattunk, és a képernyő előtt ülő fiatalabb generáció nincs mindig tisztában azzal, hogy egy férfinak nem feltétlenül kell így viselkednie ahhoz, hogy férfi legyen – írja az Advocate.
A „mérgező férfiasság”-nak több mellékterméke is megjelenik. Ilyen az, amikor a fiúk verekednek egymással, amikor a vígjátéksorozatokban nevetség tárgyává teszik a nőket, vagy amikor a munkahelyen az emberek nem tisztelik egymás intim zónáját. Ezekre sokszor csakis egy magyarázatot kaphatunk: A fiúk már csak ilyenek.
A Gillette reklám azt akarja bizonyítani, hogy ezen könnyen lehet változtatni. A férfiak példát mutathatnak a fiatalabb generációknak és nem kell feltétlenül követniük az említett viselkedésformákat. Hiszen azok a kisfiúk lesznek a holnap férfijai, akiknek ma még példát mutatnak.
Íme a teljes reklámfilm, amely szemmel láthatóan rendkívül megosztó. A YouTube-videó alatt jelenleg 217 ezer Tetszik és 577 ezer Nem tetszik reakció van.