Nagyvilág

A Meta nem mutathat célzott hirdetéseket szexuális orientáció alapján

 

Az Európai Unió Bírósága úgy döntött, hogy a Meta – a Facebook, Instagram, WhatsApp és Threads tulajdonosa –  nem célozhatja meg a felhasználókat hirdetésekkel szexuális orientációjuk alapján – írja a Wired.

A pert Max Schrems osztrák ügyvéd és adatvédelmi aktivista indította, aki azt állította, hogy melegként közel egy évtizedig célzott hirdetéseket kapott. Azzal érvelt, hogy a Meta megsértette az EU adatvédelmi szabályait.

Schrems a Meta-tól kapott adatok alapján azt állítja, hogy a hirdetők következtetni tudnak szexualitására olyan kiegészítő szolgáltatások révén, mint például alkalmazásokba történő bejelentkezések vagy a weboldal-látogatások. A Meta tagadja, hogy a Facebookon kívüli adatai alapján személyre szabott hirdetéseket jelenített volna meg az ügyvédnek, és azt hangoztatja, hogy a Meta kizárja a hirdetési tevékenységeiből az általa érzékelt érzékeny adatokat.

Az ügy nem várt fordulatot vett, amikor egy osztrák bíró úgy ítélte meg, hogy a Metának joga van felhasználnia a férfi szexuális orientációját, mert egy nyilvános eseményen beszélt róla korábban. Az osztrák legfelsőbb bíróság 2021-ben aztán átadta az ügyet az unió bíróságának.

Az EU bírósága most úgy döntött, a Meta nem használhatja fel Schrems érzékeny személyes adatait célzott hirdetések megjelenítésére, mert az, hogy valaki nyíltan beszél a szexuális irányultságáról, nem hatalmaz fel egyetlen platformot sem arra, hogy ez alapján személyre szabott hirdetéséket jelenítsen meg a számára.

„Ez [a döntés] jelentős az egész online hirdetési piac számára. De a Meta számára ez csak egy újabb a hosszú szabálysértési lista élén” – nyilatkozta Schrems a legújabb ítéletről.

A Meta szerint ők nagyon is komolyan veszik az adatvédelmet és minden felhasználó számára rendelkezésre állnak az eszközök az engedélyek szabályozására.

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin