Példamutatóan reagált a magyar cég a metrós plakátok ügyében
Tegnap számoltunk be arról, hogy egy áthallásos hirdetés jelent meg a budapesti metróban. A hirdetésben használt „globális felmelegedés” kifejezés és a hozzá készült grafika önmagukban teljesen ártatlanok, együtt használva őket azonban már a melegeken történő viccelődésként értelmezhető. Abban pedig egyetérthetünk, hogy soha nem szerencsés, ha egy kisebbség kerül a viccelődés középpontjába.
A plakát egy félrefordításokról szóló kampány egyik elemeként készült, és az érintett cég szinte azonnal reagált. Az Akadémiai Kiadó példamutató módon jár el: mielőbb gondoskodnak a kérdéses plakátok eltávolításáról, és elnézést kérnek mindazoktól, akik sértőnek érezték a hirdetést.
Kedves Humen Magazin, kedves Olvasók!
Az Akadémiai Kiadó marketingvezetőjeként írom ezeket a sorokat. Nagyon köszönjük, hogy felhívták figyelmünket a plakát szándékunktól eltérő értelmezhetőségére. A kampány a félrefordításokról és azok elkerülhetőségéről szól, az anyagokat kreatív ügynökséggel készíttettük.
A humor mindenképpen célunk volt, de bármiféle negatív megkülönböztetéstől és a homoszexualitáson való viccelődéstől elhatárolódunk. Vizsgáljuk a felhasznált ötletek születésének körülményeit, kértük az ügynökség állásfoglalását. Sokunk kezén és szemén átment ez az anyag, de ez a párhuzam senkiben sem merült fel, a kifogásolt viccet sem ismertük. Ez persze nem mentség.
Mindenképpen hibáztunk, mert nem néztünk jobban utána a felhasznált félrefordításoknak. Hibáinkból mint általában, most is tanulunk. A plakátokat mielőbb eltávolíttatjuk, és az esetről közleményt adunk ki.
Elnézést kérek mindazoktól, akiket megsértettünk.
Üdvözlettel
az Akadémiai Kiadó nevében
Sári Erna marketingvezető
A kiadó hivatalos Facebook-oldalán ezzel egy időben közleményt is kiadtak, amelyben leírják, a hirdetés üzenetéből valóban kiolvasható a kifogásolt értelmezés.
Ezt az értelmezést a kiadó nem tartja sem szellemesnek, sem tréfásnak, ellenkezőleg: a közönségesnél is rosszabb, ráadásul sokakat joggal sértő áthallásnak. Ennek ellenére a hirdetés átcsúszott az ellenőrzéseken, ezért pedig a cég vállalja a felelősséget. A lehető leggyorsabban intézkednek a plakátok eltávolításáról, és többet nem veszik igénybe a kreatív anyag elkészítésében közreműködő beszállítók szolgáltatásait.
A kiadó elnézést kér mindenkitől, akit megbántott a hirdetés. De az ügyet ezzel nem tekintik lezártnak. Keresik a lehetőséget, hogy valamilyen további jóvátételt is biztosítsanak, ennek fejleményéről pedig tájékoztatni fogják a közvéleményt.