Zac Efron már a mozikban táncol és énekel
Azok közé tartozom, akik imádják a musicaleket. Legyen az akár olyan kortárs darab, mint a Kaliforniai álom, a Moulin Rouge vagy a Chicago, legyen az akár régi klasszikus, mint az Ének az esőben, minden jöhet. Sőt, külön imádom az olyan egzotikumokat is, mint a zenés-táncos bollywoodi romantikus vígjátékok.
Mivel a klasszikus értelemben vett műfaj hosszú idő óta gyakorlatilag teszthalott, nem volt kérdés, hogy a legújabb darabot moziban kell látni. Elcsépelt, de igaz: a mozi varázsa szinte minden filmhez sokat képes hozzáadni, és ez a musicalek esetében hatványozottan igaz. Egyenesen vétek őket tévéképernyőn, vagy netán laptopon nézni! Éppen ezért részemről épp úgy, mint a legutóbbi musicalnél, most is a Puskin mozi színházakat idéző, aranyozott stukkós nagytermét választottam a feliratos változattal.
A december végén bemutatott A legnagyobb showman igazi sztárparádét vonultat fel, az pedig már csak külön nyalánkság, hogy Hugh Jackman és Michelle Williams mellé hozzácsapták Zac Efront is eye-candy karakterként.
A XIX. század második felében játszódó történet P.T. Barnum életéből merít, bemutatva a showbiznisz születését. Rendezőként az elsőfilmes ausztrál Michael Gracey jegyzi, a dalszövegeket a Kaliforniai álom Oscar-díjas dalszerző párosa, Benj Pasek és Justin Paul szállították; a forgatókönyvet pedig A szépség és a szörnyeteg nyíltan meleg rendezője, Bill Condon dobta össze. Ez azért elég impozáns kompánia, nemde?
Az elképesztően látványos film szépséghibája azonban, hogy Bill Condon közreműködését itt szó szerint kell érteni, ezt bizony tényleg összedobta. Az összes létező klisé, bejáratott panel és elcsépelt fordulat benne van (és csak azok), az Oscar-díjas dalszövegírók munkája pedig elvész a sajnos borzalmas magyar műfordításban.
És mindez igazán mégsem zavart. Habkönnyű tündérmesét kaptam sok zenével, táncoló Farkassal és Zac Efronnal (még egy közös duettjük is van!), és mindig, amikor Zac Efron éppen megjelent a vásznon tökéletesen szabott szmokingjában és szűk nadrágjaiban, képes voltam felülemelkedni a magyar dalszövegek hiányosságain. (És mindezt úgy, hogy nem vagyok egy Zac Efron-rajongó.)
A műfaj szerelmeseinek a fentiek figyelembevételével mindenképpen azt ajánlom, hogy ne hagyják ki A legnagyobb showmant, és tuti tippnek musical mellé csakis a Puskin dísztermét javasolnám.