Videó – Transzvesztiták és leszbikus pár gyerekkel is feltűnik az új német telefonos reklámban
Látványosan mutat ajtót a homofóboknak legújabb televíziós reklámjában a Deutsche Telekom német telefontársaság. „Ha úgy érzed család, akkor család” szlogenű kampányuk egyébként csökkentett tarifájú családi csomagjukat népszerűsíti.
„A család régóta több, mint apa, anya gyerek” – nyilatkozta Michael Schuld, a cég marketing menedzsere a német Horizont magazinnak. Ezt bizonyítandó döntött úgy a Deutsche Telekom, hogy legújabb csomagjukat nemcsak a klasszikus értelemben vett családok részére teszik lehetővé.
A 40 másodperces reklám nyilvánosságra hozatala rengeteg pozitív visszhangot váltott ki, de az internetes fórumokon természetesen megjelentek azok is, akik kevésbé vannak elragadtatva a társaság új irányától.
„Az édesapák feleslegesek, mondja a Telekom„, „Ez egyszerűen őrülten modern és őrülten buta„, „Ezen a fotón nem egy család szerepel, hanem két leszbikus, akik hamarosan elválnak és egy hamarosan mentálisan instabil gyerek„, „Ez nem család. A család apuka, anyuka, gyerekek és nem ez a fantáziálás” – olvasható a negatív kommentek között. „Miért nem két apuka? Mert tanulmányok bizonyítják, hogy az azonos nemű férfi szülők tizenkétszer nagyobb valószínűséggel bántalmazzák a gyereküket, mint a hetero szülők?„
„Ők egy család. Pont. A korábban reklámozott családok sokkal inkább a fantázia szüleményei és ritkábbak is” – intézte el egyszerű, mégis nagyszerű válaszával a Deutsche Telekom.
Íme a hivatalos reklámvideó, amelyben a szivárványcsalád és az ünneplő transzvesztiták mellett sok más, hétköznapinak egyáltalán nem nevezhető család is szerepel: