Életmód

Tizenkét év a gőzben

A két jóbarát, Csaba és Zoli fejében 2003 végén merült fel az ötlet, hogy nyissanak közösen egy szaunát. Mindketten irodai környezetben dolgoztak kilenctől ötig, és úgy érezték, jó lenne kiszakadni a mókuskerékből. Így kezdődött a Szauna 69 története.

szauna-69-02
 
Azzal az elgondolással vágtak bele, hogy Budapest elég nagy ahhoz, hogy egy ilyen üzlet működőképes legyen a piacon. Az elmúlt 12 év őket igazolta, a Szauna 69 megtalálta a maga célcsoportját. Bár Budapestnek – Európa több nagyvárosával ellentétben – nincs kifejezetten olyan része, ahol a meleg helyek koncentrálódnának, végül a Szauna 69 is belvárosi környéken nyitott. Amikor elkezdődött a helykeresés, világos volt a tulajdonosok számára, hogy valahol a belső kerületekben kell keresgélniük. Korábbi tapasztalatokat figyelembe véve arra jutottak, hogy a meleg vendégek nem szívesen mennek a körúttól távolabbi városrészekbe. Az ideális üzlethelyiség megtalálása azonban így sem volt egyszerű, hiszen több fontos szempontnak meg kellett felelnie. Legyen legalább ötszáz négyzetméteres, a bejárat az utcafronton legyen, de távol a lakóház főbejáratától; az utca ne legyen forgalmas, de viszonylag könnyen elérhető, és természetesen biztonságos legyen a környék. Háromhónapnyi keresgélés után sikerült rábukkanni az Angyal utcai helyiségre, és miután Csaba és Zoli viszonylag gyorsan megegyeztek a tulajdonosokkal, 2004 februárjában indulhatott is a felújítás.

Még mielőtt létrehozták volna saját üzletüket, bejárták Európa fővárosainak nagyobb szaunáit, hogy tapasztalatokat szerezzenek. Végül 2004. december 5-én nyitott meg a Szauna 69, de természetesen időről időre ezután is ellátogattak külföldi egységekbe ötleteket meríteni. Csaba és Zoli nagyon szerencsésnek tartják magukat, hiszen a nyitást követően és az elmúlt években sem érte a szaunát semmilyen atrocitás vagy kellemetlen helyzet. A környéken szinte nyílt titok, hogy mi üzemel az Angyal utca 2. pincéjében, de soha nem volt nézeteltérés emiatt a lakókkal.
 
szauna-69-04
Tizenkét év hosszú idő egy vállalkozás életében is, így van lehetőség visszatekinteni, mi változott meg a nyitás óta. Tulajdonképpen két dolog említhető, ami nagymértékben hatással volt a vendégkörre. Az egyik ilyen az okostelefonok megjelenése, és azon applikációk, melyeket a vendégek is előszeretettel használnak. Sajnos ezek megölték a személyes találkozásban rejlő izgalmakat, így ma már sokkal többen keresnek partnert applikációk segítségével, mint hogy elmennének bulizni vagy akár szaunába járnának. Titokban azért remélik az üzemeltetők, hogy a fiatalok közül is egyre többen felfedezik majd, mennyivel izgalmasabb a személyes találkozás és egyre többen járnak majd szórakozni vagy látogatják a bárokat.
A másik változás, ami erősen érezhető, az elvándorlás. Nagyon sok fiatal keresi a szerencséjét külföldön, és ez 2008 óta folyamatosan tapasztalható. Ez sajnos egy olyan jelenség, ami ellen önmagában egyetlen vállalkozás sem tud tenni.

Az eltelt időszakban annyiban változott a Szauna 69 üzletpolitikája, hogy sokkal inkább az elektronikus médiában hirdetnek, hiszen manapság az elsődleges információszerzés az okostelefonokon, illetve az egyéb okoseszközökön keresztül történik. Talán ennek is köszönhető, hogy bár a vendégkör összetétele vegyes, de sokkal többen érkeznek a fiatalabb korosztály tagjai közül, és jelentős a külföldi vendégek száma is.
Sokéves tapasztalatukkal a hátuk mögött Csaba és Zoli örömmel állapítják meg, hogy a mai fiatalok már sokkal jobban fel merik vállalni és megélni orientációjukat, sokkal inkább megmutatják magukat, ez pedig biztató jele annak, hogy hamarosan egy újabb generáció célozza meg bátrabban a meleg szórakozóhelyeket.

Ez a kedvező trend azonban azzal is jár, hogy a vendégek mindenhol elvárják és természetesnek veszik az igényes szolgáltatásokat. A Szauna 69 a folyamatos fejlesztések révén lépést tart ezekkel a változásokkal, épp idén értek egy kétéves felújítási szakasz végére. Megújult a gőz, a vizes blokk, az öltöző, a bár és a pihenő rész; új és nagyobb szauna került beépítésre, és amire a legbüszkébbek a tulajdonosok, az az augusztusban átadott új jakuzzi. A megújulásnak itt még közel sincs vége, jövőre a tervek szerint folytatják a felújítást a kabinos résszel, ezen túl pedig további tervek és ötletek megvalósítására számíthatunk.

A budapesti turizmus – és ezzel együtt a gay turizmus – növekedése is hozzájárult a forgalom érezhető változásához. A turizmus fejlődésével és a fapados járatok térhódításával nagymértékben megnövekedett a Magyarországra látogató meleg turisták száma. Budapest nagyon népszerű a körükben, és nemcsak amiatt, mert csodálatos a város, hanem sokan látogatnak a fővárosba a fürdőkultúra miatt is. Ha pedig már itt vannak, biztosan ellátogatnak szaunába is, ezt igazolja a külföldről érkező számtalan érdeklődő e-mail és kérdés. Ennek megfelelően természetesen a Szauna 69 is változtatott például a reklámozási szokásokon, hogy az idelátogatók már az utazás tervezésekor mindenképpen megtalálják a helyet.

A magyar meleg szauna-kultúra a többi Nyugat-Európában található szaunával összehasonlítva annyiban biztosan különbözik, hogy külföldön egy kicsit természetesebb dolog szaunába járni, ismerkedni is sokkal könnyebb. Ezt nemcsak a Szauna 69 tulajdonosai, Csaba és Zoli látják így, hanem néha még a külföldi vendégeik is megjegyzik, bizony, nem egyszerű dolog ismerkedni a magyar fiúkkal, pedig azt mindig hozzáteszik, hogy a magyar srácok nagyon szexisek.

 

SZAUNA 69
1094 Budapest, Angyal utca 2.
Honlap: www.gaysauna.hu
Facebook: /szauna69
NYITVA TARTÁS
Vasárnaptól Csütörtökig: 13:00 – 01:00
Pénteken: 13:00 – 02:00
Szombat: 13:00 – 04:00

 

CC header banner – 2019 júl
Previous post

Közös Facebook-fotó miatt tartóztattak le egy meleg párt

Next post

Nyálcsorgató - Fánk!