Életmód

Sportolj a szabadban!

Nincs kedved egész nap a négy fal közé szorítva lenni? Valami változatosságra vágysz? Csak játékosan átmozgatnád az izmaid? Akkor irány a szabadba! Itt a nyár, egyszerre izmosodhatsz, fogyhatsz és barnulhatsz. Budapesten szinte minden kerületben és szerencsére vidéken is egyre több helyen találhatsz már kondiparkot, zöld területet, futópályát, így elegendő az edzőruha (póló nem is feltétlenül kell), egy kis víz és naptej. Friss levegő, D-vitamin, edzés, és ha szeretnél, közben még ismerkedésre is alkalmad nyílhat.

 

 

Tombol a nyár, úgyhogy érthető, ha munka előtt vagy után inkább mennél a friss levegőre. Nem is kell ilyenkor a négy fal közé zárva edzeni, mert Budapesten és már egyre több vidéki városban is válogathatsz a kondiparkok, zöld területek és futópályák között. Street workout, futás, úszás és sok minden más vár ránk odakint. Nézzük, mi mindent sportolhatsz nyáron a szabadban! Melyiket mikor és miért érdemes választanod?

Móka és kacagás

Ha csak játékos, könnyed átmozgatásra vágysz, akkor szólj egy haverodnak és irány valamelyik közeli park: menjetek tollasozni, ping-pongozni, passzolgatni focilabdával vagy ütögetni egy röplabdával. A Margit-szigeti nagyrétet folyton elárasztják a frizbiző, focizó, tollasozó emberek, úgyhogy akár még ismerkedni is lehet játék közben, például ha (szigorúan) véletlenül nem jó helyre száll a frizbi… Alakformálás szintjén csodákat ne várj tőle, de a kanapélakóknál máris sokkal többet tettél az egészségedért.

Kardió

Szeretnél barna lenni, de képtelen vagy a tűző napon feküdni hosszabb ideig? Pattanj biciklire a lehető legkevesebb ruhaneműbe öltözve, és suhanás közben a menetszélnek köszönhetően észre sem fogod venni, hogy barnulsz. A naptejet azért ne felejtsd el, mert csúnya égési sérülés lehet a vége. Ugyanez igaz a futásra és a nordic walkingra, amiket szintén szép számmal űznek egész Budapesten: a Margit-szigeten, a rakparton, a Normafán, a Feneketlen-tónál. Válassz egy jó futócipőt, és égesd a zsírt, termeld az endorfint, miközben szívod magadba a D-vitamint. Közben pedig, ha megtetszik valamelyik szembejövő, ne felejts el kacsintani – mondjuk nem árt, ha legalább átlátszik a napszemüveged.

 

 

Izomépítés

Láttál már street workoutos srácokat? Rendben van a testük, ugye? A saját testsúlyos edzések azért is kiválóak, mert a szervezeted okos: lepucol minden felesleget magáról, hogy a legkönnyebben elbírja magát. Húzódzkodás, tolódzkodás, guggolások, plank-tartások – ezekkel a gyakorlatokkal minden izmodat megmozgathatod és gyönyörűen formálhatod őket. A duzzadó bicepsz, a kockás has és a V alakú felsőtest garantált néhány hónap után, ha az étrendedre is odafigyelsz. Ne félj lemenni, mindenki elkezdte valahol. És a többség szeret is segíteni az újaknak – még egy alkalom az ismerkedésre meg a barnulásra. A gyorsabb fogyás érdekében érdemes lehet bevetni a jó öreg ugrálókötelet is, amivel a tüdőkapacitásodat is növelheted.

Úszás

A nyárban az egyik legjobb dolog a strandolás. Kösd össze a passzív pihenést az aktívval: ne csak áztasd magad a pezsgőfürdős medencékben, csobbanj egyet az úszómedencében is és ússz le néhány hosszt a hűvösebb vízben. Napozás közben biztosan jól fog esni a hűsítő víz. Csak vigyázz, ne egyből ugorj fejest felhevült testtel, előtte szoktasd hozzá magad, nehogy baj legyen!

 

 

Túrázás

Az igazán nagy túrázók bármelyik évszakban róják a kilométereket, de sokan csak nyáron veszik rá magukat. A túrázás azért is lehet jó választás, mert az erdőkben mindig hűvösebb van – a fák árnyékot adnak a tűző nap elől. Ráadásul talán ilyenkor a legszebb a táj: zöldell minden, és nincs is jobb érzés, mint néhány tikkasztó kilométer után egy hűs erdei forrásnál felfrissíteni magunkat. Túrabakancsot és hátizsákot elő, irány a természet!

Csoportos edzések

A legtöbb eddig felsorolt mozgásforma inkább egyéni vagy páros jellegű. Ha te a csoportos órákat imádod, akkor is van választási lehetőséged: kövess be Facebookon és Instagramon néhány edzőt és biztosan találni fogsz szabadtéri csoportos megmozdulásokat: jóga, animal flow, bootcamp, saját testsúlyos edzés. Ezek gyakran olcsóbbak is, mint a konditermi változatuk, mert a helyszínért nem kell fizetni. Eszközigényük is maximum egy polifoam, minden másra az edzőknek remek ötleteik vannak: a padokon például nagyon jó tricepsz és egylábas gyakorlatokat lehet végezni.

 

Ha mégis ragaszkodnál a konditeremhez, akkor is kombinálhatod szabadtéri edzéssel. Budapesten több olyan helyet is találni, ahol van kültéri rész vagy terasz is. Némelyikről ráadásul pazar a kilátás. Csak nehogy annyira belefeledkezz a látványba, hogy az edzés rovására menjen!

 

Zsebedits Patrik

 

 

 

Previous post

Videó: Bálint regisztrált a Grindr-re

Next post

Itt az új Ádám&Dani rész három ikonikus meleghimnusszal