Itthon

Mennyit ér a pink forint?

A Budapest Pride nyitóhetén Pride hetet tart a Partizán is. A Facebook-oldalukon, YouTube-csatornájukon és Spotify-profilukon is megtekinthető, illetve meghallgató beszélgetések sorában tegnap a Mennyit ér a pink forint című következett. Gulyás Márton Gregor Anikó szociológussal, valamint Erdei Zsolttak, a Humen Media Group alapítójával és ügyvezetőjével beszélgetett.

Egymást érik a szivárványos termékek reklámjai a közösségi média appokon, és leghamarabb talán erről jut eszünkbe, hogy közeledik a Pride Hónap. A cégek az utóbbi évtizedekben felismerték a pink money, magyarul “rózsaszín pénz” jelentőségét, vagyis az LMBT-ügy melletti állásfoglalásban rejlő profit lehetőségét. A nagyvállalatok közül először az IKEA mutatott be meleg párt egy 1994-es reklámjában, azóta már fenn sem akadunk azon, hogy a Netflix is tele van népszerű meleg és transz témájú műsorokkal. Ez a trend a magyar médiában még gyerekcipőben jár ugyan, de már itthon is menő árulni az elfogadás és tolerancia szimbólumait. Már az is pénzben mérhető, hogy mennyi GDP kiesést jelent egy országnak, ha homofób politikákat folytat.” – olvasható a beszélgetés felvezetőjében.

A vendégek többek között azt a kérdést járták körbe, vajon mit tesz az LMBTQ-mozgalommal, ha piaci alapon gondolkodunk róla, milyen képet formálnak a nagyvállalatok az LMBTQ emberekről, és tényleg előremozdítja a társadalmi változásokat és emberi jogokat néhány színes táska és hangzatos szlogen?

A teljes beszélgetés:

 

 

hirdetés
hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb