Hírek

Még Indiában is vannak meleg párok a reklámokban

Indul az ünnepi szezon Indiában, idén október 30-ra esik a Díváli, a fények ünnepe, ami a hindu vallás egyik legjelentősebb ünnepe. Az ajándékozással is járó időszakban, pont úgy, ahogy nálunk karácsonyt megelőzően, beindulnak a nagy cégek reklámkampányai.

Ami az LMBTQ közösség társadalmi elfogadottságát és jogi helyzetét illeti, Magyarország fényévekkel megelőzi Indiát. Ezért is meglepő, hogy ott mégis meleg pár került az eBay promójába. A reklámkampány a #ThingsDontJudge, azaz a tárgyak nem ítélkeznek jelmondattal fut, erre utal a filmben feltűnő meleg pár tagjának szavai is: “A gyűrű csupán a szerelmet látja.”

 

 
India egyébként is élen jár abban, hogy a XXI. század körülményeihez igazítsa a berögzült társadalmi dogmákat. A Kámaszútra földjén a testiség megélése kifelé zárt, a magánélet és öltözködés szemérmes, a testiség mindennemű megjelenítése obszcénnek számít. Ugyanakkor nem lehet elmenni a nemi úton terjedő betegségek, a nem kívánt terhességek, és a családtervezés fontossága mellett, ezért szemérmesség ide, konzervativizmus oda, óvszerreklám is megjelenthet a tévében. Ami önmagában is forradalmi lenne, arra csak rátesz egy lapáttal, hogy a nagyobb a hatás kedvéért bollywoodi körítéssel és az egyik legnagyobb filmsztárral teszik.

 

 

Previous post

Egy kisfiú is lehet hercegnő a játékreklámban

Next post

"Aki csak teheti, tapasztalja meg, milyen felszabadultan melegnek lenni"