Kultúra

Kiszolgáltatottság és szeretetéhség a Trafó legújabb táncelőadásában

A 2007-ben alapított HODWORKS társulat jellegzetességévé vált az elmúlt években az önreflexió kulturális és politikai témákban. Hód Adrienn és alkotótársai folyamatosan azokat a helyzeteket keresik, amelyekben eltörölhetők a kortárstánc előadói és befogadói élményét előre kijelölő határok. Progresszív, gyakran provokatív előadásaik középpontjában a minden színházi eszköztől megszabadított test áll.

A Trafóban 2020 januárjában bemutatásra kerülő Még egy táncelőadásban három táncossal (Jenna Jalonen, Márcio Kerber Canabarro, Molnár Csaba) mennek tovább ezen az úton. A darabban felkavaró és groteszk helyzetek sorozata mutat rá egy mélyről fakadó előadói frusztrációra.

 

 

Az alkotók leplezetlenül, a HODWORKS-től megszokott frontális és ironikus módon foglalkoznak a kiszolgáltatottság, a sikerélmény és a szeretetéhség kérdéseivel. Fenntartások nélkül, a végletekig merészkedve, mindenre képesek a színpadi túlélésért. Az előadói megpróbáltatásokból eredő félelem és öröm végül talán nemcsak kérdőjelekhez vezet, hanem olyan kortárstánchoz, amelyet nem csupán előadnak, hanem megosztanak a közönséggel.

A test az test, a felpakolt kulturális, társadalmi elvárások nélkül. Ha mindezt képes vagy elengedni, akkor nagyon egyszerűen csak találkozol a testtel, ami nélkül nincsen ember. Szerintem a testben nincsen semmi szégyellnivaló, és eddigi tudásom szerint nem vagyok hajlandó szégyenkezni miatta. Sőt, számomra elképesztő és csodás minden gazdagságával, részletével együtt” – mesélt filozófiájáról Hód Adrienn a magazinunknak korábban adott interjúban.

 

 

És milyen élmény megélni a táncot az előadó szemszögéből? “Számomra az a fantasztikus a táncban, hogy a színpadi létezés olyan helyekre visz, ahova más módon, a mindennapokban nem jutnál el a mozgás, a karakterek, az érzelmek különös módon történő csatornázása által. Ez nagyon felszabadító, és azt gondolom, egészséges is” – idézte fel Molnár Csaba, a Még egy táncelőadás egyik táncosa.

Amint kapcsolatba kerülsz különböző elméletekkel, aspektusokkal, szabadabbá válsz. Azonosíthatod magad bizonyos karakterekkel, módszerekkel, ami lehetőséget teremt arra, hogy eltérő valóságot hozz létre. Egy nagyon kicsi városban nőttem fel Brazíliában. Fogalmam sem volt a melegségről. Más meleg férfiakhoz hasonlóan frusztrációkkal nőttem fel, mert nem volt vizuális referenciám egy másfajta létezésről. És itt lesz fontos a művészet: ablakot nyit az alternatívákra” – tette hozzá Márcio Kerber Canabarro.

 

Még egy táncelőadás / Another dance show

Hodworks: Még egy táncelőadás január 21-22-én a Trafóban!

Közzétette: HODWORKS – 2020. január 9., csütörtök

 

Még egy táncelőadás

Helyszín: Trafó Kortárs Művészetek Háza (1094 Budapest, Liliom utca 41.)

Időpontok: 2020. január 21. és 22., 20:00

Jegyvásárlási lehetőség ITT

 

 

hirdetés
Previous post

Gyere el bulizni és támogasd a Budapest Pride-ot!

Next post

Megijedtek a Nők Lapját betámadó homofóbok