ÉletmódHírek

Fontos a magyar férfiaknak az arcápolás és a szemöldökszedés

A The Grooming Monkey és a Humen Media közös felmérésben azt kutattuk, hogy a magyar meleg férfiak mennyire és hogyan törődnek az arcápolással. Valahol jelesre vizsgáltunk, valahol pedig van még javítani. Szedjük a szemöldökünket, imádjuk az arckrémet, de nem foglalkozunk a szakállunkkal, és nem érdekel minket milyen nemnek szól adott termék. Itt vannak az eredmények!

Online tesztünket  összesen 181 ember töltötte ki,  többségük, 46,6%-uk a 18–24 közötti korosztályba tartozik, 37%-uk pedig a 25–35 közti korosztályba. A kitöltők közül csupán egy volt 55 év feletti, és csupán 6,1% 18 év alatti.

A magyar férfi számára nagyon fontos az arcápolás

Első kérdésünkben a válaszadók 1-től 5-ig határozhatták meg, hogy számukra mennyire fontos az arcápolás – és mint kiderült, szerencsére meglehetősen az. A válaszadók körülbelül 45%-a választotta a legmagasabb, ötös fokoztatot, 38%-uk pedig a 4-est, vagyis a magyar férfiak szeretnek foglalkozni arcbőrükkel. A válaszadók 2,2%-nak viszont egyáltalán nem fontos az arcápolás, ők az 1-es választ adták.

Példás, hogy olyannyira fontos az arcápolás, hogy a résztvevők 56,9%-a napi rutin részének tartja azt, 29,8%-uk pedig heti néhány alkalommal foglalkozik komolyabban arcbőrével. A megkérdezettek 6,1%-a heti egyszer, 1,1%-a havi egyszer, 2,2%-a pedig sose ápolja az arcát. Ejnye srácok, legalább néha férjen bele!

A magyar férfinak az arckrém a kedvence

A legnépszerűbb termék a meglehetősen egyszerű opció, az arckrém, melyet a résztvevők 68%-a használ, azt követik más, alapvető termékek, mint 60,8%-al az arclemosó tonik, 58,6%-al pedig az arcradír, mely furcsa módon holtversenyben áll az arcmaszkkal. Meglepő, de szemkörnykék ápolót a megkérdezett közül igencsak sokan használnak: a válaszadók 32%-a. A kérdésnél a résztvevők írhattak egyedi választ is, ezeket között szerepelt a jéghideg és a miceállás víz, a miteszer eltávolító tapasz, arclemosók, a Ricinus olaj, a kémiai hamlasztó, a bőrfeszesítő szérum, sőt, az üveggyapot por is, amit erősen nem ajánlunk, még ha tudjuk is, hogy viccnek szánta a tisztelt kitöltő.

A naponta használt termékek között hasonló sorrend alakult ki: is az arckrém teljesített a legjobban 54,1%-al, amit szorosan 49,7%-al követett az arclemosó tonik. A harmadik helyezetett a szemkörnyék ápolók érték el 21%-al. Az arcradírokat a kitöltők 14,9%-a használja naponta, míg arcmaszkot 5 százalékuk, amit meg is értünk – kicsit sok idő lenne ez a napi rutin során. A résztvevők 17,7%-a semmit sem használ a mindennapok során. Több figyelmet az arcra, srácok!

A magyar férfit nem érdekli, hogy férfiaknak szól-e egy termék

Megvizsgáltuk azt is, hogy mennyire fontos a férfiak számára, hogy egy termék kifejezetten nekik szóljon. Meglepően nem, ami igencsak nyugtalanító, hiszen nem véletlenül fejlesztenek ki direkt férfiaknak szóló termékek – egyszerűen más igénye van a bőrünknek. A megkérdezettek 47%-a számára megfelelő az uniszex termék is, 24,3% pedig nem is nézi, hogy milyen nemnek ajánlják adott produktumot, és csupán 21,5% keresi a kifejezetten férfiaknak szóló ápolószereket. 2,8% pedig csak a női termékeket támogatja.

A magyar férfinek a márka a fontos

De mi a fontos egy termékben, ha arcápolásról van szó? A legnagyobb szerepet a márka játsza (58%), amit népszerűségi sorrendben az ár követ (54,1%) majd az, hogy allergének-e az összetevők vagy sem (39,2%). Vagyis a brand fontosabb annál, hogy mennyibe is kerül adott termék – ez mindenképpen jó irány, hiszen meg kell tanulnunk, hogy a minőségi arcápolásba bizony bele kell invesztálni.

Furcsa lehet, hogy alig adunk jobban a szakértők véleményére, mint a barátokéra. A szakértői ajánlás 34,8%-ot ért el, az ismerős pedig 33,1%-ot. Itt van mit javítani: hiszen a szakemberek sokszor tudnak olyan márkákat, szereket és kezeléseket ajánlani, melyek direkt a mi bőrtípusunknak lehetnek megfelelők – szemben ismerőseinkkel. Kevésbé fontos, hogy egy terméke mennyire organikus (16,6%) vagy vegán (11%).

A magyar férfiak nem félnek az öregedéstől…

…Mert többségben használnak vagy terveznek használni valamilyen öregedésgátló szert. A megkérdezettek 41,4%-a nem használ semmilyen öregedésgátló szert, de tervezi, 14,4%-uk esetenként, 3,9%-uk gyakran, 6,6%-uk pedig naponta él ilyen produktummal. 33,7%-a a férfiaknak viszont úgy gondolja, hogy sose fog élni ilyen lehetőséggel. Valószínűleg ők nem tudják, mennyi lehetőség adott számukra, hogy hosszútávon őrizzék meg bőrük egészségét.

Az öregedésgátló kezelésekről megoszlottabbak a vélemények, úgy néz ki, itt van még némi bizonytalanság. A férfiak 47%-a nem egyelőre nem élt még ilyen opcióval, de tervezi, 45,3%-a pedig kihagyja életéből ezt az élményt. A megkérdezettek 7,7%-a esetenként vesz részt öregedésgátló kezelésen.

A magyar férfi szívesen jár kozmetikushoz

Becsülendő, hogy járunk kozmetikushoz. A kérdőív kitöltőinek csupán 34,8%-a nem volt még soha kozemtikusnál, a maradék már mindig megfordult szakember kezei alatt.

A megkérdezettek 31,5%-a akkor megy szakemberhez, ha valami problémája van az arcbőrével, 24,9%-a lazításként (bár ritkábban teszi), 8,8%-nak pedig fontos program az életében. A többség (45,9%) csak szépségápolás miatt jár kozmetikushoz.

A magyar meleg férfi leginkább az arctisztítás miatt tesz látogatást a kozmetikusnál vagy szépségszalonban. Jó, hogy felismertük ennek a fontosságát!

A különböző opciók közül ezt vették a legtöbben már legtöbbször igénybe (65,2%), amit a szemöldökszedés követ 38,2%-al, majd 25,8%-al a gyantázás. A manikűr élményét a résztvevők 20,8%-a, a pedikűr élményét 19,1%-a élte már át legalább egyszer az életében. Vagyis a körmök egészségén még dolgozni kell.

A magyar férfi szereti szedeti a szemöldökét

A gyakran igénybe vett szépségápolási kezeléseknél ugyancsak az arctisztítás lett a vezető 54,1%-al. A sorrend a többi szolgáltatásnál sem változik: a szemöldökszedést a résztvevők 32%-a, a gyantázást 15,5%-a, a manikűrt 12,7%-a válaszotta.

A válaszadók 61,9%-nak nincs szakálla, így nem is használ szakállápoló szereket, 22,7%-nak pedig van, de így sem él ilyen termékekkel. A szakállas férfiak közül így kevesen használnak nekik szóló produktumokat: csupán 11,6%-a használ szakállolajat és 5,5%-a szakállbalzsamot. Mondanunk sem kell, hogy ez az arány borzalmas – ha már az arcszőrzet mellett döntünk, ápoljuk is azt. A megfelelő szerekkel ápolt szakáll egészégesebb, dúsabb és fényesebb.

 

The Grooming Monkey

A felmérés a The Grooming Monkey támogatásával jött létre. A Grooming Monkey Magyarország első kozmetikai hálózata. Shopjai professzionális férfi kozmetikai szolgáltatásokat nyújtanak férfiak részére (arcápolás, manikűr, pedikűr, gyantázás), munkájuk során pedig kizárólag professzionális, férfiak számára kifejelsztett kozmetikai termékekkel dolgoznak. Webshopunkban emelett széles körben találhatók férfi kozmetikumok országos kiszállítással – Baxter of California, Proraso, Uppercut, Galactic Hedonist, Mühle, The Australian Barber kozmetikai, borotválkozási, arcápolási, testápolási és szakállápolási termékek széles választéka.

Weboldal és webshop itt!

Facebook-oldal itt!

Üzlet:

1074 Budapest, Dob utca 11.

Nyitvatartás: Kedd – Szombat: 10:00–20:00

hirdetés
Previous post

Az elit katolikus iskola nyilvános rendezvényén coming outolt egy diák

Next post

Történelmi döntés: Oroszország többé nem tilthat be meleg rendezvényt