Egy szürreális világ és a furcsa humor találkozása – Problemista

Alejandro, a salvadori meleg bevándorló azért jött New Yorkba, hogy játéktervező legyen. A nagyvárosban azért küzd, hogy szokatlan ötleteit életre keltse. Munkavállalási vízuma azonban hamarosan lejár, így találnia kellene valakit, aki állást ad neki, hogy az országban maradhasson. Egy különc, a művészvilágból kitaszított, szeszélyes nő az egyetlen reménye, hogy megvalósíthassa álmát.
Ha egy történetet ugyanaz az ember ír, rendez, és még a főszerepet is magára osztja, akkor az egyszeri néző jó eséllyel félni kezd. Kivéve, ha az ember történetesen mondjuk Julio Torres. A salvadori író-rendező-humorista-színész munkásságának mára jelentős rajongótábora van, a Saturday Night Live-ba írt szkeccseitől kezdve az HBO Fantasmas sorozatáig megannyi műsoron otthagyta már kézjegyét. Torres egy kifejezetten szürreális, helyenként álomszerű világot teremt a Problemista című filmjében – ami az első nagyjátékfilmje -, és ahol szeszélyes munkaadóját Tilda Swinton alakítja.
Ahogy a kritikák írják, „Torres alkotásai rendre tele vannak fantasztikus díszletekkel, de az így teremtett világai valahogy mégis földhözragadtak és tapinthatóak maradnak. Nagyszerűen használja a rá jellemző humort, hogy lenyűgözően szemléltesse a nagyvárosi bevándorlói lét küzdelmét. A film okos, pimasz szatírája hatásosan gúnyolja ki a modern társadalmat és az embereket érő küzdelmeket. A Problemista könnyed, mégis lesújtó; okos, mégis bolond – egy szürreális kaland, ami sokak számára húsba vágó témákban egyensúlyoz. Ez a film a kitartásról szól – arról, hogy kiállsz magadért, és megpróbálsz boldogulni egy olyan világban, ahol az emberek csak átgázolnak rajtad.”
A Problemista eddig elkerülte a figyelmünket, pedig az előzetes alapján kifejezetten ígéretesnek tűnik.