Lifestyle

Botrány, az új Jean Paul Gaultier parfüm

Jean Paul Gaultier a jó megjelenés titkát nemcsak a ruhákban látja, hanem önmagunk és adottságaink elfogadásában is. Vallja, hogy ha jól érezzük magunkat a bőrünkben, akkor szinte bármilyen összeállításban pozitív benyomást tudunk kelteni. Egy elvárásokkal teli világban mindannyiunknak érdemes megfontolni a szavait.

 

 

A francia divattervező 1952-ben született Párizsban, ahol egyedüli gyermekként nevelkedett. A varráshoz már tizenéves korában kedvet kapott, majd 18 évesen meg is kapta első szakmabeli állását a Pierre Cardin divatház alkalmazottjaként. Később már saját tervezésű darabjai is készültek, amelyeket 1974-ben Párizsban mutattak be. A ’80-as éveket ugyan már kevesebb konzervatív öltözködés jellemezte a hétköznapokban, mint a korábbi évtizedeket, a tervező tetkós harisnyái és férfiaknak készült szoknyái így is merész viseletnek számítottak.

A márkát egyébként 1990-ben a melegek istennője, maga Madonna tette igazán népszerűvé a tervező fűzős, kúp alakú melltartójának viselésével. Nem sokkal később, 1993-ban az első női Gaultier-parfüm Classique névvel került piacra, mely a mára már megszokott, de akkoriban egyedi újdonságnak számító, női felsőtestet ábrázoló üvegcsében jelent meg. Ezt követően a dizájner 1995-ben mutatta be párját és egyben első férfi illatkompozícióját, a Le Male-t, ami óriási sikert aratott és nagy népszerűségnek örvendett világszerte. Utolsó kollekcióját bemutatva, 50 éves pályafutását követően Jean Paul Gaultier nemrég vonult vissza a divatvilágtól, azonban merész, mentegetőzés nélküli, a nemek közötti határokat elmosó, szexuális fétiseket idéző darabjai a divat szerves részeivé váltak. Legújabb, Scandal nevű férfi parfümje, amely jelenleg magyarországi debütálását ünnepli, ugyanebben a szellemiségben született.

 

 

A női illatpár először 2017-ben jelent meg Scandal for Her néven, melynek a magyar származású szupermodell, Vanessa Axente volt az arca. Akkor egy decens miniszter asszony éjszakai életének botrányos részleteiről szólt a kampány – most az új férfi illat az ökölvívás világából inspirálódott és reklámfilmje is egy ilyen jelenetet mutat be. Akik követik az extravagáns divattervező munkásságát, azok még emlékezhetnek Gaultier 2010-es őszi/téli férfi kollekciójának bemutatójára, ahol a modellek szintén egy szorító körül vonultak fel. A mostani reklámfilmben az ellenállhatatlan szupermodellek, Parker Van Noord és Imaan Hammam kerültek egy ringbe. A köztük lévő szexuális vibrálás szinte kézzelfogható, remekül reprezentálva ezzel a parfüm jegyeit.

A csomagolás hű a Jean Paul Gaultier-stílushoz, a figyelmet azonnal felkeltő tűzpiros, díszes csomagolás messze kitűnik a versenytársak közül. A tekintetet azonnal megragadó, félmeztelen kép Parker Van Noordról buja fantáziáink tárgyává válik; szinte érezzük a parfüm illatát, ahogy kidolgozott testére pillantunk. Maga a termék egy bíborvörös színű, bársonnyal borított csomagolásban található, amelynek kellemes tapintása tovább fokozza a luxus érzetét, a parfüm szürkéslila színe pedig remek kontrasztot képez ezzel.

Quentin Bisch, Christophe Raynaud és Natalie Cetto egy olyan illatot álmodtak meg, amely méltóan reprezentálja Jean Paul Gaultier-t: sikkes, ámulatba ejtő, és egy kicsit őrült is. A modern, fás-keleties illat valóban magával ragadó, fejjegye a frissítő mandarin és zsálya keveréke, szívjegye a tonkabab, míg alapjegye az érzékien férfias, fűszeres vetiver. A bőrre fújva leginkább a karamell édeskés illata dominál – ahogyan azt tervezői is elképzelték –, amelynek melegsége kitűnő választás az őszi és téli időszakra. A pompás illatkompozíció remekül megállja a helyét a hétköznapokban, de akár egy flörtöléssel teli randevú hangulatába is belecsöppenthet minket. Szexi és izgalmas, akárcsak a Jean Paul Gaultier divatház.

 

 

A Scandal az első a Jean Paul Gaultier parfümcsaládban, melynek üvege nem egy felsőtestet ábrázol. A markáns, kellemesen kézbe illő szögletes üvegcse a magabiztosság érzetét kelti, koronát ábrázoló kupakját használva pedig minden nap győztesnek érezhetjük magunkat. A parfüm használóját maszkulin, modern férfinak mutatja be, aki nem fél attól, hogy a hétköznapokban is megállja a helyét és magabiztosan elérje hosszútávú céljait. Mi sem lehetne szexibb, mint a magabiztosság természetes viselése, melyhez a Scandal minden egyes fújással közelebb viszi viselőjét.

Különösen említésre méltó az ökodizájn: a márka környezetkímélő szándékának köszönhetően az 50és  100 ml-es kiszerelések hamarosan itthon is utántölthetőek lesznek az erre a célra szánt 200 ml-es utántöltő üveg segítségével. Így 59%-kal kevesebb üveg, 46%-kal kevesebb műanyag és 64%-kal kevesebb egyéb csomagolóanyag kerül majd legyártásra. Az egyre növekvő mértékű szennyezést és a klímaváltozást figyelembe véve az utántöltési opció korszerű szemléletre vall, a luxus megélése mellett a környezettudatosság is fontos szemponttá válik. Ki gondolta volna, hogy a kettő kéz a kézben is járhat?

Kiss Milán

Ez a cikk a Humen Magazin októberi számában jelent meg. Ha szeretnéd megkapni a nyomtatott magazint, a Humen.Shop felületén a postaládádba is kérheted. Ha nem szeretnél lemaradni egyetlen számról sem, akkor csatlakozz a myHumen hűségprogramhoz!

 

hirdetés
hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
hirdetés