Külföldi

Botrány a Cartier-nél: Tagadják, hogy meleg pár szerepel a kínai reklámban

Kellemetlen helyzetbe sodorta magát a Cartier Kínában.

Az augusztus 25-án kezdődő Qixi Fesztivált – amelyet sokan a kínai Valentin-napként tartanak számon – megelőzően a luxus ékszermárka nyilvánosságra hozta a Trinity-gyűrűt népszerűsítő reklámot. A kampányszöveg szerint az ékszer tökéletes a sokféle szerelem és szeretet ünnepléséhez. A videón feltűnnek szerelmes párok, baráti társaságok, két nő a földön fekve és két férfi együtt biciklizve – mindnek a kezén ott látható a Trinity-gyűrű.

 

Jelenetek a reklámból

 

A videó, amelyet közzé tettek a Cartier minden kínai közösségi oldalán, nem tartalmaz párbeszédet, vagy narrációt, csupán egy üzenetet: “Milyen messzire mennél el a szerelemért?” A nézők java a videót úgy értelmezte, hogy LMBTQ reprezentáció is megjelenik benne, a  Cartier Weibo-oldalán a legnépszerűbb komment nem véletlenül ez volt: “Úgy érzem, hogy ez az LMBT-t támogatja.

Mindezek után a nyomtatott katalógusban a kerékpáron ülő két férfi képe alatt az alábbi cím olvasható: “Apa és fia szintén barátok – boldogan osztják meg egymással kalandjaikat.” Sokan úgy vélik, hogy egy egyértelmű helyzetbe a Cartier próbál valami olyasmit belemagyarázni, amitől az egész csak furcsává és kínossá válik.

Ezt erősíti az általuk kiadott sajtóközlemény, amelyben hangsúlyozzák, hogy többféle szeretetet próbáltak megörökíteni: romantikusat, barátit és családit is. LMBTQ-aktivisták ezek után csalódottságuknak adtak hangot és úgy érzik, hogy a Cartier LMBTQ-ellenes cenzúrát alkalmazott saját magán.

Kínában a mai napig nagyon erős az LMBTQ-t övező stigma és előítélet. Egy 2016-os kutatás szerint a közösség tagjainak csupán 15 százaléka mert előbújni családja előtt.

 

hirdetés
Previous post

Bulizz át egy éjszakát a szabad szerelem jegyében!

Next post

Fradi-szurkolók letépték és felgyújtották a szivárványzászlót Ferencvárosban