Nagyvilág

Az amerikai cégek nem merik támogatni a pride fesztiválokat

fotó: New York City Pride / nycpride.org

A minden évben a New York-i pride fesztivált megszervező nonprofit szervezet, a Heritage of Pride 750 ezer dolláros hiánnyal küzd, miután a nagyvállalati szponzorok a Trump-adminisztrációtól való félelmükben inkább visszafogták vagy teljesen lemondták a támogatásaikat.

A New York Pride társelnökei, Kazz Alexander és Michele Irimia május 21-i közleményükben arról számoltak be, hogy létszámban ugyan nőtt a támogató szervezetek, cégek száma, ennek ellenére csak a tervezett összeg 75 százalék folyta be hozzájuk. Ez a hiány nem csupán magát a fesztivált érinti, mert ahogy azt a New York Times is írja, a szervezet 2023-ban több mint százezer dollárral támogatta a kisebb helyi LMBTQ szervezeteket is.

Az egész Egyesült Államokban hasonló helyzettel szembesülnek a pride fesztiválok szervezetei. A céges támogatók Trump vámháborúja miatt bizonytalan gazdasági környezetben navigálnak, miközben második elnökségének elején Trump látványosan hadat üzent a vállalatok sokszínűséget támogató programjainak is. A republikánus szavazóknál a hasonló programok „woke” hóbortnak minősülnek, és az amerikai kormányzat nemcsak helyi vállalatokon, de még svéd önkormányzatokon is számonkérte már, hogy miért nem törölték már a sokszínűséget és esélyegyenlőséget támogató szabályzatukat.

A Wall Street Journal a múlt hónapban számolt be arról, hogy olyan cégek, mint a Mastercard, a PepsiCo, a Nissan, a Citi és a PwC is úgy döntöttek, hogy 2025-re nem újítják meg a New York-i pride rendezvények szponzorálását. A tavalyi év legjelentősebb vállalati szponzorai – köztük a Mastercard, a Garnier, a Skyy Vodka és a Target – egy kivétellel vagy visszamondták a szponzori szerződést, vagy csökkentették adományaikat, de az is előfordult, hogy azt kérték, ne hozzák nyilvánosságra, hogy pénzt adományoztak a szervezetnek. Mára egyetlen platina fokozatú szponzor maradt, a L’Oréal queer munkavállalói csoportja.

A lap idézte a Gravity Research egyik nemrég készült felmérését, amelyben vállalati felsővezetők azt állították, hogy a sokszínűséggel kapcsolatos esetleges kormányzati vizsgálatoktól való félelem a legfőbb oka annak, hogy idén visszavettek a pride-hoz kapcsolódó marketingből. Fabrice Houdart, az LMBTQ cégvezetők szövetségének vezetője pedig azt nyilatkozta a Timesnak, hogy „nehezen hihető” számára, hogy a vállalatok pusztán gazdasági félelmek miatt vonulnak ki a pride rendezvényekből. „Az elmúlt hónapokban folytatott beszélgetéseim során az egyik szembetűnő dolog az volt, hogy sok vállalatnál azt mondják: Nem fogok részt venni semmi LMBTQ-val kapcsolatos eseményen, mert nem akarom, hogy célponttá váljak.”

 

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin