Hírek

Az állásába került a tévécsatorna igazgatójának, hogy levették a leszbikus reklámot

 

Tavaly decemberben a Hallmark tévécsatorna javítani próbált a saját megítélésén, miszerint kizárólag heteroszexuális párok szerepelnek a karácsonyi filmjeikben. Hogy bizonyítsák, képesek szélesíteni a látásmódjukon, ha nem is egy film, de egy reklámfilm erejéig megjelentek az azonos nemű párok. Illetve egy pár: a Zola esküvőszervező reklámjában egy leszbikus pár esküvője szerepelt.

Több se kellett a hírhedten homofób, „családvédő” One Millon Moms szervezetnek, és bojkottot hirdetettek a tévécsatorna ellen. Úgy ítélték meg, hogy reklám nem családbarát, nem szabad gyerekeknek látniuk – a bojkott és a botrány láttán pedig a csatorna inkább gyorsan levette a reklámot.

Hiba volt.

Csak az Egyesült Államok legnagyobb LMBTQ jogvédő szervezete, a Human Rights Campaign (HRC) egymaga 75 ezer aláírást szedett össze 36 óra leforgása alatt, amiben a cenzúra ellen tiltakoztak. Ha ez nem lett volna elég, a Hallmarkot felfüggesztették az amerikai cégeket vizsgáló Corporate Equality Index összesítésén – a 2002 óta évente összeállított lista azt mutatja meg, hogy az adott vállalat hogyan bánik saját LMBTQ alkalmazottjaival, vásárlóival és befektetőivel.

Napokon belül akkorára dagadt a botrány és akkora veszteséget szenvedtek üzleti értelemben, hogy a csatorna elnök-vezérigazgatója, Mike Perry nyilvánosan kért bocsánatot, és kitért arra, hogy a jövőben szívesen dolgoznának együtt az érintett szervezetekkel azon, hogyan tudnák megjeleníteni a sokszínűséget a műsorfolyamukban.

Most pedig, alig egy hónappal később lemondott a Hallmarkot tulajdonló cégcsoport, a Crown Media Family Networks vezérigazgatója, Bill Abbott. A The Wall Street Journal beszámolója szerint Abbott hiába töltött 11 sikeres évet a cég élén, a homofób botrány hatására sokan elfordultak a csatornától. Míg a 2018-as karácsonyi szezonban még 2 millió nézőjük volt, ez tavaly decemberre 1,7 millióra olvadt.

Sajtóértesülések szerint a reklám hibás kezelése söpörte el most Abbottot. Amikor a konzervatív (nevében egymilliós) anyukák táborától megijedve levették az ominózus reklámfilmet, a gyorsan növekvő felháborodás miatt a cégen belül sokan jelezték, hogy azonnal vissza kell tenni azt a programba – Abbott azonban ellenkezett és kitartott a tiltás mellett.

Alphonso David, a HRC elnöke nem is rejtette véka alá a véleményét Abbott távozásáról:

„Bill Abbott távozása a Hallmarktól alig egy hónappal azután, hogy katasztrofális és önfejő módon cenzúráztak a hálózatukban egy szerető, azonos nemű párt, ismét világosan megmutatja: az egyenlőség elutasítása nem csupán helytelen, de az üzletnek is rossz.”

 

 

 

 

 

Previous post

Az elhunyt transz lottómilliárdos a tőle elhidegült gyerekeire hagyta a vagyonát

Next post

Mozikba kerül az első indiai romantikus vígjáték, amelyben meleg pár a főszereplő