Életmód

Amikor a kifutók világa egy karnyújtásnyira van tőlünk

Március 29–31. között rendezték meg Budapesten a Budapest Central European Fashion Weeket, ezúttal is a Várkert Bazárban. A magyar tervezőkön kívül cseh, lengyel és olasz kreátorok is bemutatták a következő őszi-téli szezonra szánt kollekcióikat. A háromnapos rendezvényen a trendekbe a hazai sztárok mellett mi is betekintést kaphattunk.

Sajnos a férfidivat, mint olyan, hazánkban némileg háttérbe szorul, de szerencsére a hazai divat legnagyobb tervezői, mint például a Nanushka, az Abodi vagy a Nubu már mutattak be egy-egy, férfiaknak szánt szettet a kollekcióikban. Ugyan mindössze egyetlen, csak férfiaknak szánt magyar márka a Zsigmond Dora Menswear volt az eseményen, azért így is volt miből szemezgetnünk. Az esemény fénypontja számunkra mégis az volt, amikor az Abodi bemutató előtt feltűnt a méltán híres Lady Dömper és az Alterego másik sztárja, Betty Blue. A kifutón vonuló modellek közül Kéri Krisztiánt szeretnénk kiemelni, aki olyan nemzetközi márkáknak is dolgozott már bemutatókón, mint például a Louis Vuitton.

Zsigmond Dora Menswear

 

A tervezőnő ezen a hétvégén mutatta be TERROIR névre keresztelt kollekcióját, amelyet a magyar tájképfestészet ihletett. A márka rajongói most sem lehettek csalódottak, a következő őszi-.téli szezonra is hozta a jól megszokott fekete-szürke-okker–égetett narancs színkombinációt. Ez valahol a kollekció gyengeségének is vélhető, hiszen mióta 2014-ben feltűnt a designer, mindig ugyanazok a színek jellemzőek a bemutatott darabokra. Sóvárogva várjuk, hogy mikor fog a tervezőnő kitörni a komfortzónájából és hoz valami igazán újat és meglepőt. A kollekció darabjai között található esős, hűvös évszakra szánt oversize hoodie, átmeneti kabát és rojtos kötött holmik is. Aki tavaly szerette Dóra újrahasznosított sapkáit, az idén ősszel is talál belőlük a kollekció darabjai között.

Nubu

 

 

A Nubu a hazai streetwear divat legnagyobb márkáinak egyike, amely több saját üzlettel is rendelkezik, többek között az Andrássy úton is megtalálhatjuk őket. Ehhez méltóan rendkívül odafigyelnek a minőségre és a márka névjegyének számító minimalista dizájnra. Ez a fajta minimalizmus a színhasználatra is igaz: a kollekció darabjait a fekete, fehér, szürke és a bézs különböző árnyalatai jellemzik. A tökéletes formatervezésre most sem lehet panasz. Kritikus szemmel nézve viszont itt is érezhetjük, hogy ez a kollekció is a biztonságra játszik és a felszabadult tervezés helyett az eladhatóságot helyezték előtérbe. Ettől függetlenül természetesen maradunk a márka rajongói.

Abodi

 

Az idei Abodi bemutató előtt is hatalmas volt a várakozás; Medveczky Ilona, Lady Dömper, Lakatos Márk és számos más hazai celebritás jelent meg a bemutató első soraiban. Az idei kollekciót is a méregdrága anyaghasználat és a csillogás jellemezte. A tervezőnő ismét a nagyobb high-fashion trendekből merített inspirációt, Alexander McQueentől a Balmainig. A sziluettek és a formák mind-mind a világmárkákat idézik, mindezt úgy, hogy az Abodi márka nem veszti el saját arculatát sem. Kedvenceink a Jeremy Scottot idéző női és férfi csíkos zakók, nehéz lenne belőlük csak egyet választanunk. Imádtuk a bemutató minden pillanatát!

Nanushka

 

 

Magyarország nemzeti tervezőnője, Sándor Szandra divatmárkája is felvonult a divathéten. Kifinomult szettjeit a világos pasztellszínek, valamint átlátszó anyagok dominálták. A márkát ezúttal is a jól felépített koncepció és a letisztult minimalista formák jellemezték. Idén is sikerült egy-két férfi darabot becsempészni a főleg nőknek szánt ruhák közé. Ismét jelen volt a sokak számára befogadhatatlan fehér zokni-szandál kombináció is a kifutón. Furcsának találtuk, hogy míg az összes többi tervező a következő őszi-téli szezon darabjait mutatta be, addig a Nanushkától inkább a nyári kollekció darabjait láthattuk.

Tomolya Gergő

hirdetés
Previous post

Töltsd ki péntekig a globális LMBTQ kérdőívet - Változtassuk meg a világot!

Next post

Felszentelték Jeruzsálem első nyíltan meleg ortodox rabbiját