Divat

7scents – Az egyéniséghez illő parfüm

Őszintén mondom, hogy életemben nem éreztem még annyira finom parfümöt, mint amit Pozsgai Ákos mutatott nekem, miután kifejtettem neki, hogy milyen illatot keresek. Mindez az élmény nagyjából két percig tartott, amíg nem mutatott egy másikat, ami az első percben nem bűvölt el, de öt perc múlva már mély volt a szerelem. Ákos a sikeres webshopja után nyitotta meg a Károlyi-kert mellett a 7scents üzletét, ahol személyesen is kipróbálhatjuk a niche parfümöket, testápoló termékeket és lakásillatosító szereket. Nem a hétköznapi, jól ismert márkákból válogathatunk, csak és kizárólag különleges brandek kínálatából. Nem szégyen, ha nem ismerjük őket – inkább kaland. Pozsgai Ákossal a 7scents kínálatáról, filozófiájáról, a niche parfümökről és az illatok abszolút szabadságáról beszélgettünk.

Kezdjük egy elég egyszerű kérdéssel: miért különleges a 7scents?

Vagy parfümériák vannak vagy testápolási termékekkel foglalkozó üzletek, de a kettő összekapcsolása nem jellemző. Miért ne kapcsolhatnánk őket össze? Hiszen a testápolási termékeknek is van illata. Így kitaláltuk, hogy legyen egy bolt, ahol minden illatos termék egy helyen van. Persze csak a niche, speciális kézműves termékek, nem pedig a mainstream márkák. Aki egy lépéssel szeretne oldalra lépni a megszokott illatoktól, itt jó helyen jár.

Tehát aki Armani parfümöt keres, az ne ide jöjjön.

Így van, itt nem fogja megtalálni.

Akkor mit talál?

Ha parfümről beszélünk, kézműves parfümöket. Ezeket niche parfümöknek nevezzük, ezekből próbáljuk a legjobbakat megtalálni és kínálni. Több díjnyertes vagy díjra jelölt illat is van nálunk, illetve az ezeket kiadó parfümházak további illatai és termékei.

Milyen taktika alapján találjátok meg ezeket az illatokat?

Nem feltétlenül nagy nevekről beszélünk, inkább a különlegességeket keressük. Nagyon fontos szempont volt a kínálat összeállításakor, hogy a termékek Magyarországon csak nálunk legyenek elérhetők. Nem ugyanazt akarjuk árulni, mint mások, hanem újdonságokat. Vannak nagy nevek, mint Mendittorosa, Papillon Artisan Perfumes, akiket sokan ismernek, de vannak kevésbé ismertebbek is, mint Bogue Produmo vagy Extrait D’Atelier, akik egy most feltörekvő parfümőrök. Vannak, akik találkoznak az üzletben ismerős nevekkel, de sokan lesznek, akik nem. Vegyes a kép ilyen szempontból.

Hogyan lehet így parfümöt találni? Mert ha bemegy valaki egy parfümériába, általában tudja a preferenciáit, ismeri a márkákat és van kedvenc illata. De itt kevésbé ismert brandek vannak, kevésbé ismert illatok… Nem nehezebb itt megtalálni egy hozzánk illő parfümöt?

Pont ettől lesz nálunk különleges élmény a vásárlás. Nem lesz nehezebb, mert segítünk. Az üzletünk olyan embereknek szól, akik kíváncsiak, akik szeretnének kicsit túllépni azon, amit ismernek, szeretnének valami újat felfedezni, ki mernek lépni az ismeretlenbe. Ha elmondja valaki, hogy milyen illatokat szeret, nagyon szívesen adunk neki tanácsot. Használhat bármilyen kifejezési módot: valaki azt mondja, az édeset szereti, valaki egy éjszakai parfümöt szeretne, valaki szeretne egy mindennap viselhető vagy egy csábító illatot. Ezek után tudunk kicsit irányt mutatni és ajánlani, hogy mit érdemes kipróbálni vagy letesztelni. És ha valamelyik megtetszett, tud kicsit sétálni a mellettünk lévő, csodálatos Károly-kertben, várni egy kicsit, hogy megnyugodjon rajta a parfüm és eldönthesse, hogy az valóban tetszik-e neki vagy sem.

Említetted, hogy lehet keresni kifejezetten éjszakai parfümöt. Ezek szerint az a helyes, ha különböző alkalmakra különböző parfümöket használunk?

Ez teljesen személy- és igényfüggő. Valakinek van erre igénye, valakinek nincs. Van, aki szereti, ha van egy jellemző illata, és egy ideig csak azt hordja. És ebben semmi rossz nincs. Ugyanakkor vannak emberek, akik igénylik, hogy alkalomhoz illően tudjanak parfümöt hordani. Ebben sincs semmi kivetnivaló. Rosszat nem tud tenni az ember. Mindenkinek van egy természete és igénye – ehhez kell illeszkedni, nem egy előírt sémához.

Nincs jó és rossz irány. Nálunk is vannak egészen extrém illatok, amiket be kell vállalni, amikbe bele kell szeretni. De vannak, amik a mindennapi használatra is tökéletesek. Fontos volt a kollekciók kialakításában, hogy ilyen szempontból meg tudják találni az emberek azt, amit keresnek.

Mekkora a kínálat?

Nagyjából 110 parfümből lehet válogatni.

Akkor itt is el lehet tévedni.

Igen, és itt sem lehet mindegyiket ésszerűen feldolgozni. Nálunk is el lehet veszni – ezért is olyan fontos a segítség, amit nyújtunk.

Csúnyát fogok kérdezni. Ha az ember kézműves, díjnyertes, különleges parfümökre gondol, az első gondolata az, hogy ezek bizony nagyon drágák lehetnek…

Az árfekvést tekintve is teljesen vegyes a kínálat, a 10 ezer forinttól 150 ezer forintig terjedő skálában vannak a parfümők.

Akkor tévképzet lenne, hogy aki exkluzív parfümöt szeretne hordani, akkor ahhoz vastag pénztárca kell?

Tévképzet. De hozzá kell tenni azt is, hogy az ár-érték arány azért egyértelműen érezhető. Ami nálunk egy drágább parfüm, az nem azért drága, mert egy bizonyos márka adta ki őket, hanem mert az összetevők speciális minőségben szerepelnek benne: például olyan abszolútumokat tartalmaznak, amiket egy tízezer forintos parfümben nem lehet megtalálni. Nálunk nem a brandinget kell megfizetni, ezek a parfümházak nincsenek túlbrandingelve.

Miért nem?

Mert csak szűk réteget érdeklik. De ez változik. Érzékelhető, hogy van a mainstreamtől egy átáramlás a niche parfümök felé. Egyre többen nem szeretnék, hogy ugyanolyan illatuk legyen, mint a szomszédjuknak vagy munkatársuknak. Az emberek egyre inkább próbálják kifejezni az egyéniségüket a megjelenésükkel, a hajukkal, ruházattal, tetoválásokkal – és ugyanez az igény jelent meg az illatoknál is. Az egyéniséget nehéz kifejezni egy mainstream parfümmel.

Röviden említetted, hogy minőségben is mások ezek a parfümök. Erről mesélsz még?

Nálunk az illatokban magasabb a parfümszázalék aránya. Sokkal magasabb minőségű illatokról beszélünk, hosszabban tartanak és kevesebbet kell belőlük használni a hosszan tartó hatás eléréséhez.

A parfümökkel kapcsolatban az ember rengeteg különböző útmutatást hallhat. Hogyan lehet jól hordani egy parfümöt?

Ilyen szempontból persze vannak szabályok. Érdemes mindig a pulzáló pontokra tenni, például a csuklóra vagy a nyakra, mivel ott jobban fog áradni az illat. A haj abszolút nem pulzáló pont, de nagyon sokan szeretik ott is használni rá. Sokan fújnak felhőt és belesétálnak – ezzel egy nagyon kellemes, teljes aurát betöltő parfümöt lehet elérni.

Mennyiségben tudtok segíteni? Van parfüm, amiből többet lehet használni, valamelyikből pedig kevesebbet?

Nem, és nem is akarunk beleszólni abba, hogy ki mennyi parfümöt használ. Van, akinek arra van igénye, hogy csúnyán szólva „csíkot húzzon maga után” és személy szerint én semmi kivetnivalót nem találok benne. Más ezzel ellentétben a nagyon szelíd használatot szereti.

Ez a hozzáállás az illatok választásánál is megjelenik. Aki a vadabb illatokat szereti, általában szeret jobban illatozni.

Bár különlegességekről beszélünk, de ettől függetlenül a niche parfümökben vannak trendek?

Abszolút. Nagyon érezhető trend az orrisz gyökér, az írisz virág gyökere. Nagyon értékes alapanyag, nagyon kevés parfümöt lehet belőle nyerni, ezért nagyon drága. Azt is érezhetjük, hogy sok most megjelenő parfümben előszeretettel használják a pézsmát.

A mainstream parfümökben egyre nagyobb teret nyernek az uniszex parfümök. Itt ez a trend mennyire van jelen?

Szinte száz százalékosan. Az egyik legjobb dolog a niche parfümökben és a niche parfümőrökben, hogy nem nemeknek készítenek parfümöket, hanem egyéniségeknek. Bárki hordhatja, aki szereti. Nincs irányvonal, hogy ez inkább női vagy inkább férfi illat.

Mennyire nehéz erről meggyőzni a magyar közönséget? Ez egy igencsak berögzült dolog, hogy a férfiak a férfi parfümöket keresik és oda sem fordulnak a női parfümökhöz, amik a boltokban amúgy is más polcokon találhatók…

Ha valaki bejön és azt mondja, hogy maszkulinabb illatot keresne, segítünk. Nyilván az illatok között is vannak olyanok – a privát véleményem szerint –, amik maszkulinabbak és femininebbek, de az átfedés attól még megvan.

Én nem fogom senki ízlését behatárolni egy nem alapján. Ugyanígy nem definiálunk nappali és éjszakai parfümöt. Nyilván van véleményem erről, amit szívesen megosztok a boltban egy beszélgetés közben, de ettől ezt még nem lehet kategorizálni és definiálni. Sokkal inkább a szabadságért vagyunk.

Milyen egyéb termék érhető el a z üzletben?

A teljes arc, test és hajápolást is lefedjük, emellett az otthonillatosítást is. A legtöbb termékünk testápolással kapcsolatos: tusfürdők, testápolók, kézkrémek. Az arcápolási termékek Franciaországból érkeznek. Az Estime & Sens biokozmetikumokat készít nagyon magas minőségben és nagyon kedvező árértékben. Van egy komplett arcápolási rutinja, normál, száraz és zsíros bőrre is. Hajápolásra egy nagyon extra spanyol márkánk van, a Nugella & Sulé. Ők a vöröshagyma kivonatra alapozzák a teljes sampon- és hajápoló kollekciójukat. Ez nagyon jót tesz a hajerősítésének, a hajnövesztésnek, de a hajhullás ellen is nagyon hasznos. Innen érkeznek a speciális samponjaink, mint a hajhullás elleni, a zsíros vagy száraz hajra való termékek. Emellett nekik van egy extra ampulla kúrakészületük, azok is nagyon népszerűek. Külön kiemelném még az Aleppo és a Marseille szappanjainkat – ezek ősibb kultúrára vezethetők vissza és máig nagyon népszerűek.

Mi a helyzet a lakásillatosítással?

Az illat diffúzorok, az illatgyertyák és a lakásillatosító spray-k a legnépszerűbbek. Utóbbi igazából egy parfüm a lakás, a szőnyeg, függönyök számára.

Ezek meddig hatásosak?

A diffúzorok féléves élettartalmúak, a lakásillatosító spray-k pedig alkalmiak. A hatásuk egy alkalomra szól. Ha az ember befúj vele függönyt vagy textil, ott hatásosabb, jó néhány napig érződik. A gyertyák negyven-hatvan óra közötti égésűek. Van egy nagy három kanócos is, ami elég 150-200 órára is. Gyertyákból is kifejezetten kerek kollekcióink van, négy-öt márka kínálatából.

Ezek alapvetően dísztárgyak is, ugye?

Igen, a lakás díszei. Nemcsak a testnek, hanem a szemnek is élményt jelentenek. Ez világosan érezhető cél is az gyártóknál.

Kicsit azért is van ezeknek a termékeknek ilyen csomagolása, mert státuszszimbólumok?

Is-is. Hiszen nagyon sok termékünk van, amik elbújnak a fürdő- vagy hálószobádban. A parfüm üvegekből is van nagyon extravagáns csomagolású, aminek például betonból van a kupakja. De ez sem azt üzeni, hogy „nézd, mim van”. Ezek státuszszimbólumként nem működnek, mivel többnyire nem fogja őket rajtunk kívül senki látni. Szerintem így egy termék nem a kivagyiságról szól, hanem a napi önszeretet terméke. Ha belépsz a fürdőszobádba, te látod a terméket, és te rád kacsint, hogy „nézd, milyen csinos vagyok.” Ilyen szempontból én az önszeretettel kapcsolom össze.

Persze nagyon predesztináltak ajándéktermékként is, hiszen nagyon könnyű ajándékozni őket. Beteszed őket egy ajándéktáskába és kész is az ajándék – nem is kell csomagolás.

De inkább saját magunk számára okozzák a legnagyobb és a mindennapi örömet.

7scents

1053 Budapest, Magyar utca 18.

Hétfő–Szombat: 10:00–12:00 & 13:00–18:00

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb