Hírek

A “rossz reklám” miatt titkosítanák Indonéziában a melegek botozását

Az elmúlt hónapokban több alkalommal is érkezett hír Indonézia Aceh tartományából meleg férfiak nyilvánosság előtt történő megbotozásával kapcsolatban. Indonézia alelnöke, Jusuf Kalla 2015-ben még azt nyilatkozta, hogy ők a legtoleránsabb muszlim többségű ország a földön. Az elmúlt években azonban drasztikus visszalépések történtek az LMBT közösség megítélését és jogi helyzetét illetően. Habár mindössze két olyan tartomány van – Aceh és Dél-Szumátra -, ahol továbbra is illegális a homoszexualitás minden formája, tavaly óta egyre elterjedtebb az LMBT közösség elleni gyűlöletbeszéd.

Valószínűleg az sem segít a helyzeten, hogy az újonnan hozott törvények értelmében azonos nemű párokat nem lehet pozitívan ábrázolni semmilyen médiumban, és országszerte beszüntették az LMBT-jogi szervezetek állami támogatását is – mondván, hogy rossz hatással vannak Indonézia társadalmi értékeire. Sok más politikus mellett a legkeményebb (és egyben talán a legnevetségesebb) homofób nyilatkozatot a védelmi miniszter, Ryamizard Ryacudu tette, aki szerint a “melegpropaganda” rosszabb, mint egy atomháború.

Különösen nagy port kavart, amikor idén áprilisban és májusban is 100, valamint 83 vesszőcsapásra ítéltek két-két meleg fiatalembert. Előbbit tömegek nézték végig, míg utóbbiról videófelvétel is készült. Aceh tartomány nemrég második ciklusra megválasztott kormányzóját mindezek után az indonéz elnök arra kérte, hogy a meleg férfiak testi fenyítései mostantól ne legyenek nyilvánosak, erős ugyanis az aggodalom, hogy ez negatívan befolyásolja az ország nemzetközi megítélését és a rossz reklám károsan hat a turizmusra is.

Számos nemzetközi emberjogi szervezetnek, közöttük a Humen Rights Watch ez azonban édes kevés. Követelik, hogy ahelyett, hogy elrejtenék a nyilvánosság elől az embertelen, megalázó és indokolatlan büntetési formát, inkább teljesen szüntessék be. Aceh tartomány kormányzója azonban nem kíván elállni az iszlám saría típusú törvénykezéstől, rossz reklám és hanyatló turizmus ide, vagy oda.

 

Previous post

Gran Canaria - Az Atlanti-óceán kincse

Next post

Újabb világmárka készített reklámfilmet a sokszínűség jegyében