Utazás

Barcelona – A város, amelyet mindenkinek látnia kell

Barcelona kétségkívül a világ egyik leghíresebb és legizgalmasabb metropolisza – egy olyan város, ahová életünk során legalább egyszer mindenképpen érdemes ellátogatni.

A Földközi-tenger partján elhelyezkedő Barcelona Katalónia fővárosa, és 1,6 millió lakosával Spanyolország második legnagyobb települése. Budapestről három fapados légitársaság – a WizzAir, a Ryanair és a katalán Vueling – is indít menetrendszerinti járatokat, így nagyon könnyen, 2-2,5 óra alatt eljuthatunk a katalán fővárosba. A repülőtérről a legolcsóbban és legegyszerűbben a 2-es terminálnál lévő reptéri vasúttal juthatunk be a belvárosba.

Barcelona rengeteg látnivalóban és nevezetességben bővelkedik. Legyen szó hétvégi városnéző túráról vagy hosszabb tengerparti pihenésről, minden évszakban ideális választás. Kiterjedt és jól kiépített tömegközlekedési hálózatának köszönhetően a város bármelyik pontja könnyen és gyorsan elérhető. Számos metró és buszhálózat közül választhatunk; a legegyszerűbb, ha T-10-es, úgynevezett gyűjtőjegyet veszünk az automatákból, amelyet egyszerre akár többen is tudunk használni. A jegyet már a reptéri vasútállomáson érdemes megvásárolni, mert így a városba való bejutás kevesebb, mint 1 euróba kerül.

A város legjelentősebb teréről – Plaza de Catalunya – indul a híres sétálóutca, a La Rambla, melyen végighaladva jutunk el a kikötőig. Az utca végén található Kolumbusz-szobor tetejéről csodálatos kilátás nyílik a városra, bár a felvezető úthoz kell némi erőnlét. A tengerparti sétányon jutunk el a város strandjához – La Barcelonita –, ahol több kilométer hosszan elterülő apró kavicsos part vár minket. A város melegstrandjaként aposztrofált Platja de la Mar Bella szintén ezen a partszakaszon található. Amennyiben shoppingolni támad kedvünk, akkor irány a szintén a Plaza de Catalunya tértől induló Passeig de Grácia.

Güell Park

A város arculatát a legtöbb ember képzeletében Antoni Gaudí épületei határozzák meg: a Sagrada Família, a Casa Batlló és a Casa Milá vagy a Güell park olyan egyedülálló alkotások, amiket egyszer az életben látni kell. Rajtuk kívül azonban nem szabad elfeledkezni például a Katalán Nemzeti Múzeumról, amelynek a spanyol reneszánsz ihlette, az 1929-es világkiállítás alkalmából épített Palau Nacional ad otthont. A múzeum egyedülálló gyűjteményének kiemelkedő darabjai a román stílusú egyházi témájú festmények, illetve a 19-20. század fordulójáról származó katalán művészeti alkotások és design tárgyak. A város tengerparti sziluettjének meghatározó eleme a W Hotel, amit a népnyelv csak Hotel Velaként (Vitorla Hotel) emleget jellegzetes formája miatt. Akik a modern Barcelona helyett inkább a történelemben merülnének el, azoknak Montjuïc 18. századi erődítményét ajánljuk.

Spanyolország köztudottan nagyon nyitott és toleráns ország. Nincs ez másként Barcelonában sem, ahol senkit nem érdekel, ha barátunkkal az utcán megcsókoljuk egymást, vagy kézen fogva sétálunk. A város életének mondhatni szerves része a meleg kultúra, és ez a hétköznapokban is látszik.

A város melegnegyedeként emlegetett Eixample-ben, az Universitat metrómegállótól indulva rengeteg bárt találunk: a legnépszerűbbek talán a Moeem Barcelona és a Boys Bar BCN. Utóbbi bárban péntekenként sztriptíz show-ba is belefuthatunk. Több bárban a fogyasztásunk mellé kapott kuponnal kedvezményesen vagy ingyen tudunk bemenni szórakozóhelyekre. Nem érdemes korán útnak indulnunk, ha partizni szeretnénk, mert hajnali fél 2-ig általában minden szórakozóhely üres, itt ugyanis később kezdődik az éjszakai élet.

A bárok közelében találhatóak az Arena különböző zenei stílusokat kínáló szórakozóhelyei (Sala Madre, Sala Classic, Sala Dandy, Sala VIP), továbbá a két teremmel rendelkező Metro Disco is. Az elektronikus zene kedvelőinek szombatonként a Pervert Clubot tudjuk ajánlani. Ne lepődjünk meg, ha a tömegben szinte csak félmeztelen pasikkal találkozunk, ez itt természetes. De az is, hogy szinte mindenkinek kivétel nélkül gyönyörűen kidolgozott teste van, amit nem szégyellnek megmutatni. Természetesen, ha buli után szaunázni vagy cruisin-hoz támadt kedvünk, akkor sem kell messzire menni, ugyanis minden szinte egy karnyújtásnyira található a szomszédos utcákban.

Habár Barcelona pride fesztiválja korántsem vonz akkora tömegeket, mint a madridi, de legalább annyira színvonalas és izgalmas esemény. A rengeteg színes programmal tűzdelt fesztivált idén tizedik alkalommal rendezik meg a katalán fővárosban. A klasszikus pride mellett viszont nem feledkezhetünk meg a fergeteges bulikat kínáló Circuit Festivalról sem, amelynek szinte már legendássá vált része a Water Park Day: képzeljünk el több ezer tökéletes testű férfit, amint egy hatalmas aquaparkban lubickolnak a verőfényes napsütésben – és már meg is vettük a jegyünket Barcelonába.

Ország: Spanyolország

LMBT jogok: 2005 óta egyenlő házasság és örökbefogadási lehetőségek

Átlagos nyári időjárás: 30-35 ⁰C körüli átlaghőmérséklet

Időeltolódás: nincs

Utazás: naponta több közvetlen repülőjárat Budapestről

Bejutás a városba: reptéri vasúttal, vagy busszal

LMBTQ események, egyéb fesztiválok:

2017. április 12–17. United Bear Pride Barcelona

2017. április 13–16. Matinée Easter Gay Weekend 2017

2017. június 28 – július 9. Barcelona Pride

2017. augusztus 5–20. Circuit Festival

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin