Utazás

Barcelona & Madrid

Tudom, ez a cím kicsit meredek, főleg, hogy a katalán függetlenségi népszavazás utáni napon írom. Nem szeretném szembeállítani a két várost, főleg ebben a vonatkozásban nem, mert szerintem ehhez kívülállóknak semmi köze. Éltem két évet Barcelonában és több, mint egy éve Madridban vagyok; a különbséget látom a két város között, de erről majd egy következő cikkben beszámolok.

Az előző számban felfedett szállodafétisemet folytatva két olyan hotelt szeretnék bemutatni nektek, amiket nyugodt szívvel ajánlok mindenkinek, ha valamelyik spanyol várost választja. Most az nH Hotel szállodalánc két egységét szeretném górcső alá venni a közel négyszázból.

Hesperia Barri Gótic

A Hesperia Barri Gótic elhelyezkedése talán az egyik legjobb a városban. A történelmi óvárosban – Barri Gótic –, a La Rambla (Las Ramblas) nevű sétálóutca közelében és a kikötőtől pár lépésre, a La Barceloneta strandtól pedig kb. 10 perces sétára található szálloda éppen ideális egy hétvégi barcelonai kiruccanáshoz. A melegbárok és szórakozóhelyek, vagy a Mar Bella gay beach ugyan egy kicsit messzebb találhatók, de egy félórás sétával vagy akár metróval is elindulhatunk az éjszakába.

Kiváló elhelyezkedése miatt a város éjjel-nappal nyüzsgő életéből természetesen ez a környék se maradhat ki, bár nekünk nem volt gondunk az alvással, pedig utcára néző szobát kaptunk. A szobák berendezése letisztult, pár klasszikus elemmel ötvözve. A tervezők a gótikus negyed tipikus jegyeit adták vissza a szállodában, a mai kornak megfelelően. Ezt az épületet pont oda és úgy tervezték meg, ahogy azt kell, nem lóg ki a környezetéből semmilyen módon.

A szobák nagysága egy hosszú hétvégi tartózkodáshoz vagy rövidebb üzleti úthoz lett kialakítva. Átlagos méretű hálótérrel, egy kicsi terasszal és egy nagyobb, zuhanyzós fürdőszobával felszerelt a standard szoba, és a nagyvárosi szállodáknál megszokottan itt is található vízforraló, tea és instant kávé, amit ébredés után a teraszon is elfogyaszthatunk.

Külön öröm volt a bekészített csokoládé-kollekció, a második meglepetés pedig akkor ért minket, miután elhagytuk a szállásunkat és este visszatérve egy újabb édesség-összeállítás (macaron és zselécukor) várt minket az asztalon.

Ami számomra nagyon fontos szempont egy szálloda értékelésénél, az egyrészt a szoba és az ágy mérete – utóbbit talán nem kell magyaráznom, miért –, valamint a fürdőszoba és annak felszereltsége. Ez utóbbira nem volt panaszunk a Hesperia Barri Góticban, talán a hálótér lehetett volna egy kicsit tágasabb.

Manapság már természetes, hogy egy szállodában van WiFi és ezt díjmentesen biztosítják, bár több helyen tapasztaltam, hogy ez sajnos nincs mindig így. Az nH hotelekben viszont szerencsére az internet minden szállodai vendég számára térítésmentesen elérhető.

A másik fontos tényező számomra egy szállodában a reggeli, amit sajnos a Barri Góticban nem tudtuk kipróbálni, mert mindössze 10:30-ig van, tehát a későn kelők hoppon maradnak. Jobban preferálom azokat a szállodákat, ahol 11:00-ig vagy akár délig is lehet reggelizni, ami főleg hétvégén hasznos, ha az éjszaka egy kicsit hosszabbra nyúlt. A szállodához egy kisebb edzőterem is tartozik, így a megszállottabbak a hétvége alkalmával se kényszerülnek lemondani az edzésről.

Értékelés:

Szobaméret: 4

Tisztaság: 5

Fürdőszoba: 5

Személyzet: 5

Reggeli: N/A

WiFi sebesség: 5

nH Hotel Zurbano

Rövid barcelonai látogatásunkat követően utunk Madridba vezetett, ahol a Zurbano Hotelben töltöttünk két éjszakát. Az nH Hotels a klasszikus nagyvárosi szállodákat képviseli, amelyek kiválóak üzleti utazásokhoz vagy pár napos városnézéshez egyaránt. Elhelyezkedésüket tekintve is a belváros vagy az üzleti negyedek közelében találhatóak. A mi Zurbano szállodánk Madrid egyik üzleti negyedében helyezkedik el, ahonnan könnyen megközelíthető a belváros vagy éppen az egy metrómegállóra lévő Chueca melegnegyed is. Akár az esti randinkat is vendégül láthatjuk a szállodai szobában, az ágy méretére és kényelmére biztos nem lesz panaszunk. A szálloda két metróvonal közelében helyezkedik el, így kb. 35-40 perc alatt elérhető bármelyik reptéri terminál is.

A Zurbano tágas szobáival és modern berendezésével számomra nyerőbb pozícióból indult a barcelonai hotellel szemben. A katalán városban megtapasztalt színvonalat és a szolgáltatások minőségét, valamint a szoba felszereltségét természetesen ez a szálloda is hozta.

Megérkezésünkkor a szobában ugyanúgy várt minket a csokoládé és az ásványvíz, este visszatérve pedig a sütiválogatás. A reggeli kávé és tea pedig ugyanúgy rendelkezésre állt, hogy a teraszunkon elfogyaszthassuk, és közben nézhetjük az utcán sétáló embereket – bár hozzáteszem, erre nekünk nem nyílt lehetőségünk, mert a teraszajtót sajnos nem tudtuk kinyitni.

A Zurbanóban eltöltött pár nap alatt szerencsére volt alkalmunk kipróbálni a reggelit, ami számomra minden eddigit fölülmúlt. Mind az ételek és italok választékára, mind minőségére csak dicsérő szavakat tudok mondani. A spanyol és mediterrán konyha jellegzetes reggeli ízei mellett a kontinentális reggeli ételek, többféle friss és frissen facsart gyümölcslé, smoothie, jeges tea és rengeteg filteres és szálas tea kínálta magát – biztos vagyok benne, hogy a legválogatósabbak is találnak fogukra valót az nH hotel reggeli-kínálatában.

Értékelés:

Szobaméret: 5

Tisztaság: 5

Fürdőszoba: 5

Személyzet: 5

Reggeli: 5

WiFi sebesség: 5

Miután az nH Hotel szállodalánc két egységét is kipróbáltam, úgy gondolom, akár barcelonai vagy madridi, vagy akár más hétvégi kiruccanásunk, vagy hosszabb nyaralásunk esetén kiváló ötlet a lánc valamelyik tagját választani. Sajátos értékelési rendszerem pedig remélhetőleg garancia lesz arra, hogy senki sem fog csalódni, ha az általam már kipróbált és ajánlott hoteleket választjátok.

Foglalás és bővebb információ: www.nh-hotels.com

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin